آخرین اخبار : 

تگ چیست؟

تگ (برچسب) چیست؟

دسته بندی و تگ گذاری هردو کاربردهای خود را در ارائه مطالب سایت یا وبلاگ دارا هستند. برای حفظ سادگی و دسترسی بهتر کاربران به مطالب سایت پیشنهاد می‌شود که تعداد دسته‌ها را بیشتر از پنج عدد قرار ندهید. کاربران برای دسترسی به موضوع مشخصی در سایت شما از دسته‌ها استفاده می‌کنند و زیاد بودن تعداد آن می‌تواند موجب سردردگمی آن‌ها شود. همچنین محدود بودن آن به نویسنده این امکان را می‌دهد تا موضوع مقاله بعدی خود را براحتی انتخاب کرده و محل نمایش صحیح آن را تعیین کند. برچسب گذاری نیز با هدفی مشابه به کار میرود و ترکیب این دو می‌تواند راهنمای مناسبی برای کاربران در یافتن مطالب مورد نظرشان در سایت شما باشد. در این مقاله به نحوه صحیح استفاده از تگها یا همان Tag خواهیم پرداخت.
برچسب‌ها دسته بندی‌های خاص و کوچک‌تر را برای مطالب سایت شما انجام می‌دهند و به محتوای هر نوشته بستگی خواهند داشت. در حالیکه دسته‌بندی براساس موضوع نوشته انجام می‌گیرد. برای ایجاد ارتباط بین مطالب در دسته‌های مختلف باید از برچسب گذاری استفاده کنید.
برای مطالب سایت راهنمایی کرده باشد، 4 نکته اساسی که در برچسب گذاری اهمیت ویژه دارند را در ادامه بیان خواهیم کرد:

1.برچسب باید کوتاه باشد

یک قانون کلی در بر تگ‌گذاری آن است که باید کوتاه باشند و در زبان فارسی بهتر است که حداکثر از سه کلمه استفاده کنید. استفاده از عبارات طولانی یا جمله روش درستی نیست. شما باید در چند عبارت کوتاه تمام موضوعاتی که به نوشته مربوط می‌شوند را تعیین کنید.
2.تعداد برچسب های یک نوشته کم باشد

استفاده از Tag به هدف راهنمایی کاربران در یافتن مطالب مرتبط انجام می‌گیرد. با زیاد کردن تعداد آنها موجب سردرگمی کاربران، زیاد شدن بیش از حد صفحات سایت و ایجاد دسته‌بندی‌هایی کم استفاده و نامناسب خواهید شد. در نظر داشته باشید که گوگل زمان مشخصی را در روز برای بررسی و ایندکس سایت شما اختصاص می‌دهد، زیاد بودن صفحات بی‌استفاده موجب نادیده گرفته شدن صفحات اصلی سایت و گمراه کردن روبات‌های گوگل خواهد شد.

3.از Tag های قبلی استفاده کنید

موضوعات مورد علاقه کاربران سایت را شناسایی کنید و همان‌ها را به عنوان برچسب بکار ببرید. تعدادی مشخص و از پیش تعیین شده برچسب داشته باشید و در هر نوشته متناسب با محتوای آن از آنها استفاده کنید. تعریف Tag خیلی خاص و غیرعمومی برای هر مطلب کار اشتباهی است زیرا ممکن است دیگر هیچ نوشته‌ای مرتبط با آن نداشته باشید و یا آن Tag مورد توجه و نیاز کاربران سایت نباشد. بطور مثال انتخاب نام یک محصول فروشگاهی بعنوان برچسب به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا شما هرگز محصول دیگری با همان نام نخواهید داشت.

4. به تفاوت آنها با دسته دقت کنید

نام دسته‌بندی‌های سایت را به عنوان برچسب مطالب استفاده نکنید. دسته‌بندی‌ها به تنهایی مطالب مربوط به خود را به کاربران نشان خواهند داد. قرار دادن آنها به عنوان Tag و نمایش در صفحه‌ای جدید با محتوای یکسان نتیجه‌ای جز تاثیر منفی بر سئو سایت نخواهد داشت و کاربران شما را در یافتن مطالب کمک نمی‌کند.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره

,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *