آخرین اخبار : 

ابزارهای سئو جهت افزایش بازدید از سایت

ابزارهای سئو جهت افزایش بازدید از سایت

ابزارهای سئو

ابزارهای سئو

چند نکته از تکنیک های اساسی سئو

امروزه يکي از معیار های مطرح که هر طراح يا توسعه دهنده وب سایت ميخواهد به آن دستیابی پیدا کند ، بدست آوردن جايگاه صفحه اول نتايج در موتورهای جستجو مي باشد.
بهينه سازي وب سایت برای  موتورهای جستجو ميتواند یکی از پيچيده ترين اهداف براي دستیابی باشد،اما شما مي توانيد با رعايت 12 تکنيک ساده که در این مقاله به آنها اشاره گردیده است، به این مهم دستیابی پیدا کنید و در اصطلاح علمی سایت خود را سئو کنید.اين موارد را به ترتيب برای شما لیست شده اند

1.لينک گرفتن از سايت هایي که درجه و اعتبار یا به اصطلاح رنکینگ بالاتری دارند
لینک های بازگشتی (Backlink) جزو موارد ضروری برای یک وب سایت نمی باشد ،اما مسلما مهمترين قدم به شمار می آید و نه تنها براي بدست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجو مورد نیاز است بلکه براي ترافيک بالاي وب سايت ملموس می باشد.
روش های متعددی براي گرفتن لينک بازگشتی از سايتهاي محبوب وجود دارد. بعضی از این روش ها شامل
نوشتن مقالات مهمان
درج نظرات باارزش که در آن لینکی از وب سایت شما باشد
ارائه دادن سرويس هاي رايگان یا به اصطلاح (Service oriented) مانند سایت های آمارگیر
ايجاد سایت های انجمن و یا حداقل داشتن فعالیت های مفید در اینگونه از سایت ها
اشتراک گذاري محتواي وب سایت در شبکه های اجتماعی و ایجاد انگیزه برای افراد ،جهت بحث در مورد آن مطلب

گزارش تعداد لینک های احسان وب

2.افزايش مدت اعتبار نام دامنه
دانستن این نکته که موتورهای جستجو مثل گوگل و ياهو تنها به وب سايت هايی که سابقه و قدمت بالایی دارنداهميت نمي دهند بلکه تاريخ انقضاي دامنه آنها را نيز مد نظر دارند لذا حداقل یکسال تا تاریخ انقضای دامنه زمان داشته باشید
موتورهای جستجو براي تعيين اعتبار وب سايت ها، تاريخ ايجاد و مدت زمان فعالیت آنها را در نظر مي گيرند. به اين دليل که آنها فکر مي کنند مدت زمان طولاني وجود وب سايت شما بنا به تصميم شما مبني بر افعالیت جدی و مصمم مي باشد و از اين نظر به وب سايت شمااهميت مي دهند.
يک کلاهبردار معمولا دامنه اي به مدت يک سال ثبت می نماید و پس از کلاهبرداري آن را رها مي کند.اين روزها ثبت دامنه کاری ساده می باشد و مي توان از شرکت های مختلف هاستینگ با مبالغ 10 تا 100 هزارتومان به ازاي هریک سال یک دامنه تهيه نمود. از این رو شما می بایستی دامنه وب سایت خود را با تاريخ انقضاي بالا که معمولا بین 3 تا 5 سال می باشد نگه دارید و یا ثبت نمایید

Who.is

3.عنوان صفحه
عنوان چيزي است که در گوشه سمت چپ پنجره مرورگر نمايش داده مي شود ،برچسب هاي عنوان صفحه مانند اين است :
ehsanweb.com

باید به این نکته دقت کافی داشته باشید که عنوان هر یک از صفحات وب سایت شما می بایستی متفاوت باشد اگر صفحه ای از وب سایت شما عنوان نداشته باشد، موتورهای جستجو قادر به تشخیص موضوع صفحه نخواهند بود
عنوان صفحه در نتايج جستجو نيز بصورت يک لينک قابل کليک نمايش داده مي شود. پس بسيار مهم است که حاوي توضیحات موتور جستجو (Meta description) نيز باشد
سه نمونه از توضیحات موتور جستجو در این بخش آمده است
A-احسان وب،طراحی سایت،طراحی وب سایت،فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت شرکتی
B-احسان وب
C-احسان وب در زمینه طراحی سایت های شرکتی ، فروشگاه اینترنتی و سیستم فروش شارژ بصورت تخصصی فعالیت دارد

مثال اول (A)استاندارد نیست ، به این دلیل که پر از کلمه است و یکجور خودنمایی و هرز برای موتورهای جستجو جلوه می نماید. متاسفانه باید متذکر شویم گوگل وب سايتهايي را که از کلمات سو استفاده تجاری می نمایند را جريمه مي کند.
مثال دوم (B) خیلی ساده است. متاسفانه خيلي از سايت ها اينگونه است و اين بخاطر عدم آگاهي صاحبان آنهاست.اطلاعات خاصي در مورد موضوع فعالیت صفحه وب سایت نمي دهد و بازدیدکننده به ندرت اينگونه لينک ها را کليک می کند
مثال سوم (C) کامل است، به این دلیل که افراد به هنگام جستجو و مشاهده لینک متوجه خواهند شد که برای طراحی سایت می توانند از احسان وب مشاوره بگیرند

احسان وب در موتورهای جستجو

4.متنی که داخل لینک قرار می گیرد
در دوره های قبلی، طراحان سایت و صاحبان وبلاگ ، اکثرا با عبارت خيلي ساده و ابتدایی (اينجا کليک کنيد) خدمات ، محصولات و تصاویر وب سایت را به یکدیگر نمایش می دادند. موتورهاي جستجو اینطور تصور می کردند که اين لينک ها در مزمون مطالبي با موضوع (اينجا) و (کليک کنيد) می باشند.
در نظر داشته باشید که متنی که داخل لینک قرار می دهید همان متنی است که با آن رتبه بندی می شوید
به مثال های زیر توجه کنید
A:اينجا کليک کنيد
B:طراحی سایت فروشگاهی
مثال اول غیر استاندارد است. علت آن است که هيچگونه اطلاعاتي در مورد موضوع لینک ارائه نمی شود
مثال دوم بهینه شده و عالی است به این دلیل که به موتورهای جستجو اعلام مي کند که با کلیک بروی این لينک به صفحه اي هدایت می شوید که در مورد طراحی سایت فروشگاهی مطلبی گذاشته شده است.
بهتر است بدانید هر لينک به سايت شما به عنوان يک عامل امتیاز در موتورهای جستجو محسوب می شود. هدف از ارائه لینک در وب سایت این است که بازدیدکنندگان با محتوای واقعی سایت شما آشنا شوند

5.استفاده بموقع از بر چسب هاي تيتر (h1,h2,h3,h4,h5,h6)
تگ های عنوان دو خاصیت مثبت و چشمگیر دارند.
با قرار دادن موضوع يک مطلب در داخل برچسب، قادر خواهید بود همه آنها را بطور سراسري داخل فایل های CSS استايل دهی کنید.
موتورهای جستجو به متن هايی که توسط css استایل دهی شده اند ،اهمیت بیشتری می دهد برای مثال یک مقاله در رابطه با طراحی سایت در سایت خود قرار می دهید و تیتر این مقاله که کلمه (طراحی سایت) می باشد را داخل تگ h1 قرار می دهید. با اینکار به موتورهای جستجو اعلام می کنید که یکی از خدمات برجسته شرکت شما طراحی سایت می باشد
این نکته حائز اهمیت است که در بسياري از موارد نبايد جلوتر از تگ های h3 ياh4 برويد.
با قرار دادن کلمات کليدي یا همان خدمات شما مثل (طراحی سایت) در داخل اين برچسب ها، موتورهای جستجو محتواي سايت شما را با دقت بیشتری آناليز می کنند واطلاعات آن را در نتايج جستجو پخش خواهند کرد.

تگ های اچ 1 تا اچ 6

6.استفاده از تگ strong براي متن هاي ضخيم
افراد زیادی هستند که براي ضخيم کردن متن (Bold)،بطور ابتدایی از دکمه های (CTRL+B) استفاده می کنند. بیایید به اهمیت این تگ از دیدگاه موتورهای جستجو بپردازیم
متنی که داخل تگ Bold می باشد اينطور برداشت می شود
متن یا کلمه ای که ضخیم شده تا از نظر زیبایی و ظاهری به سایر کلمات موجود در متن متفاوت باشد. موتور هاي جستجو بين اين متن و سایر متون روي صفحه وب سایت شما تفاوتي قائل نمي شوند.
متنی که داخل تگ Strong می باشد اينطور برداشت می شود
متن یا کلمه ای که ضخیم شده تا از نظر مفهوم و محتوا با سایر متون متفاوت باشد. این متن قصد دارد معنی خاص و مهمتری را به ما القا دهد.موتورهای جستجو برای متن درون تگ strong نسبت به متن ساده،ارزش بيشتري به اندازه 2 تا 5 برابر قائل است
نتیجه گیری
برای متون یا کلماتی که قصد دارید فقط از احاظ ظاهری متفاوت باشند از تگ (Bold) و برای کلماتی که به عنوان کلمه کلیدی و یا عبارتی مهم در رتبه بندی سایت محسوب می شوند از تگ (Strong) استفاده نمایید
از افراط در اینکار بپرهیزید چراکه فقط یک تا دو عبارت در هر پارالگراف صحیح است.
7. استفاده از تگ هاي تاکيد براي متن ايتاليک
اهمیت این تگ ها از دیدگاه موتورهای جستجو بدین شکل می باشد
متنی که داخل تگ Italic می باشد اينطور برداشت می شود
متنی که بصورت متفاوت و با حالت ایتالیک نوشته شده است
متنی که داخل تگ Emphasis می باشد اينطور برداشت می شود
متنی که بصورت متفاوت و با حالت ایتالیک نوشته شده و تاکيد بر موضوع دارد.
این را نیز بدانید که شما مي توانيداز دو برچسب Strong ,Emphasis بطور همزمان استفاده کنيد تا اهميت واقعي متن را به موتورهای جستجو نشان دهيد.

strong tag معرفی

8.سرعت بارگذاري صفحه وب سایت را به حداکثر برسانید
سرعت بارگذاري صفحه يکي از معیار های مهم در موتورهای جستجو براي رتبه بندي وب سايت ها مي باشد. برای اینکه وب سایت شما از سرعت بالاتری برخوردار باشد باید به مباحثی از قبیل حجم تصاویر،قدرت سرور یا هاستی که سایت شما در آن می باشد،کدهای Javaو Cssو… بپردازید
ابزارها و سایت های مختلفی وجود دارند تا سایت شما  را در این زمینه بررسی کنند و به شما یاد دهند که با چه راهکارهایی سرعت بارگذاری وب سایت خود را به حداکثر ممکن برسانید یکی از این ابزارها Google Analytic می باشد

سرعت بارگذاری سایت

9.فشرده سازي فايل هاي CSSوJavaScript (Minify)
فشرده سازی فایل ها نقش بسزایی را در افزایش سرعت وب سایت شما دارد
بسياري از وب سايت ها بصورت طبیعی فایل های مختلف css و js را رندر می کنند تا بتوانند شکل ظاهری که مد نظر طراح می باشد را نمایش دهند .این فایل ها بصورت پیش فرض بصورت جداگانه بارگذاری می شوند. در صورتیکه بتوانید اینگونه فایل ها را با یکدیگر ترکیب نمایید سرور وقت کمتری برای بارگذاری آنها صرف خواهد نمود.
یکی دیگر از راه هایی که نقش بسزایی در سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما دارد فشرده سازی یا به اصطلاح minfy می باشد. فشرده سازی بدین شکل است که خطوط اضافی و بی محتوا در بین فایل ها برداشته می شوند و تعداد خطوط کمتر می شود.
نگران نباشید سایت های بسیار زیادی در این زمینه هستند که فایل های شما را فشرده می کنند و به شما تحویل می دهند فقط نکته ای که در اینجا شایان ذکر است این است که قبل از فشرده سازی یک نسخه بک آپ از فایل های خود داشته باشید

Minify Html Css Javascript

10. استفاده از تصاویر با کیفیت و در عین حال با حجم پایین
استفاده از تصاویر داخل وب سایت موضوعی است که در این سایت مطالب زیادی به آن اختصاص داده شده است . نوع فایل تصویر (Format) ، حجم فایل تصویر و ابعاد یکسان و بهینه شده از مهم ترین معیارها برای درج تصویر در سایت می باشند
برای تصاویر سایت وقت بگذارید و سعی کنید از بهترین تصاویر استفاده نمایید

11. درج متن جایگزین (Alt) برای تصاویر
یکی از اجزای موتورهای جستجو عنکبوت ها (Spiders) می باشند که وظیفه دارند محتوای وب سایت  را جمع آوری کنند و در بایگانی قرار داده تا در هنگام جستجوی یک مطلب آنرا ارائه دهند این روبوت ها بسیار پیشرفته و با توان تشخیص بالا برنامه نویسی شده اند ولی با این حال در خواندن اطلاعات برخی سایت ها مشکل دارند.یکی از مهمترین مشکلات عدم تشخیص و شناسایی عکس ها می باشد. حال فرض کنید که وب سایتی دارید که محتوای اصلی آن با تصاویر می باشد
دو روش را به شما پیشنهاد می کنیم
استفاده از متن جایگزین
برای هر تصویر یک متن جایگزین در نظر بگیرید که به اصطلاح توضیحی از آن تصویر باشد یا مثلا در یک فروشگاه اینترنتی روی عکس یک گوشی تلفن همراه نام و مدل آن به عنوان متن جایگزین در نظر گرفته شود. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است به هر دلیلی تصویر سایت لود نشود پس بهترین راه برای پیدا کردن موضوع در وب سایت شما متن جایگزین تصویر می باشد
نام گذاری فایل تصویر
برای نام فایل تصویر از حروف لاتین استفاده کنید. بهترین نام برای یک تصویر ، نام محصول یا خدمتی است که در تصویر به نمایش در می آید برای مثال اگر تصویر بیانگر طراحی سایت می باشد کلمه طراحی سایت به لاتین (Web design) را به عنوان نام فایل تصویر در نظر بگیرید

12. نقشه سایت sitemap.xml
نقشه سایت یک فایل ساده متنی می باشد که معمولا با فرمت xml نمایش داده می شود. این فایل معرف تمامی محصولات ، خدمات و محتوای وب سایت شما به موتورهای جستجو می باشد
یکی از عوامل موثر در ابزار وب مستر ارائه نقشه سایت می باشد. نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند زودتر سایت مورد نظر برای کلمه جستجو شده را پیدا کنند
سایت های مختلفی وجود دارند که نقشه سایت شما را بصورت رایگان تولید می کنند کافیست عبارت (create sitemap) را درگوگل جستجو کنید

روبوت خزنده و سایت مپ

و در آخر بروی این موضوع تاکید می کنیم که سایت خود را برای استفاده انسان ها ایجاد کنید !
بسیاری از افراد محتوای سایت را فقط و فقط برای موتورهای جستجو بهینه می کنند و به نوعی موتورهای جستجو را گول می زنند . این مطلب را در نظر داشته باشید که موتورهای جستجو پس از مدتی اینگونه وب سایت را اسپم تشخیص می دهند و برای آنها اهمیتی قائل نمی شوند.

منبع: احسان وب

, , , , ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *