آخرین اخبار : 

6 راه کار برای حضور در صفحه اول گوگل

ابزارهای سئو

راهکار در صفحه اول گوگل

راهکار در صفحه اول گوگل

bullet-1-dark-greenعنوان و محتوا تا حد امکان خیلی خاص نباشد و خواننده را به مراجعه‌های بعدی ترغیب کند.

 عنوان باید به شکلی انتخاب شود که کسانی که فقط عنوان را می‌بینند ترغیب شوند که کل مطلب را بخوانند. ضمناً عنوان این پیام را بدهد که در آینده،‌ این مطلب ثابت نخواهد ماند و به روز خواهد شد و همیشه می‌توان نسخه‌ی کامل‌تر آن را مشاهده کرد (دعوت به بازدید دوباره). «نکاتی در مورد کنکور سراسری امسال» چنین عنوانی است. اما «آخرین منابع مربوط به رشته‌ی … کنکور برای سال 95» هرگز برای بار دوم، مطالعه نخواهد شد. ضمن اینکه گزینه‌ی اول حتی ممکن است برای کسانی که کنکور ندارند هم جذاب باشد.

bullet-2-dark-green

از معرفی لینک‌ها و سایتهای معتبر و قدرتمند که بهتر از خود شما هستند، نترسید. 

در دنیای بازاریهای قدیم، اگر کسی برای محصولی مشتری پیدا می‌کرد، حتی اگر خودش آن محصول را نداشت می‌گفت: همین جا صبر کن. خودم می‌روم و برایت می‌آورم!

این رفتار در دنیای دیجیتال امروز، معنایی ندارد. گوگل نگاه می‌کند که شما مراجعانتان را به کجا ارجاع می‌دهید. تا چه حد به آنها احترام می‌گذارید و علاقمند هستید. ضمناً مثل دنیای واقعی که شما را از روی دوستانتان می‌شناسند، از اینکه در دنیای مجازی با چه کسانی حرف می‌زنید و دور هم جمع شده‌اید، در مورد شما قضاوت می‌شود. پس اگر سایتی را می‌بینید که در حوزه مورد علاقه شما فعال است و اعتبار دارد (اعتبار به معنای مطالب مفید و ارزشمند است و نه الزاماً رتبه‌ی خوب) حتماً آن را در نوشته‌ی خود معرفی کنید.

bullet-3-dark-greenبه صفحات دیگری که در سایت شما مطالب مرتبط دارند، لینک بدهید.

 اجازه بدهید که گوگل بفهمد این صفحه سنگ زیربنا است و با باقی مطالب شما تفاوت دارد. حتماً‌ به شکلی لینک بدهید که خواننده به درستی تصمیم بگیرد که آیا کلیک کردن بر روی آن لینک برایش مفید است یا نه. هنر شما کلیک گرفتن از بازدیدکننده به هر قیمت نیست. بلکه کمک به بازدیدکننده در مورد این تصمیم مهم است که: «آیا کلیک کردن روی این لینک به من کمک بیشتری خواهد کرد یا نه؟».

bullet-4-correctکلیک شکار نکنید. مبلغ جستجو کنید.

اینکه بازدیدکنندگان به هر قیمتی وارد سایت شما بشوند، چندان ارزشمند نخواهد بود. شاید با این روش‌ها هم بتوان رشد کرد. اما دو نکته را مد نظر داشته باشید: کسانی که وارد صفحه شما می‌شوند و با دیدن مطلب ناامید می‌شوند و آن را می‌بندند، گوگل را خوشحال نمی‌کنند. ضمن اینکه موسسات بزرگی هستند که با یک هزینه‌ی ساده‌ی چندمیلیونی، هزاران برابر شما کلیک جذب می‌کنند و شما را کنار می‌زنند. در تمام مدتی که محتوای «سنگ زیربنا» را تولید می‌کنید به این نکته فکر کنید که: چه چیزهایی باید اینجا باشد تا هرکس این صفحه را بازدید کرد، لینک آن را به دوستان خود معرفی و پیشنهاد کند؟

bullet-5-dark-greenدر یک موضوع خاص،‌ ده‌ها سنگ بنای مختلف ایجاد نکنید.

قرار نیست همه‌ی مطالب شما تا این حد زیربنایی باشند. اتفاقاً در نهایت، مخاطب مطالب تخصصی می‌خواهد. مطالبی که دقیقاً به یک موضوع خاص پرداخته‌اند. مطالب را کامل توضیح داده‌اند و هدفشان این بوده که شما، یک بار آنها را بخوانید و بیاموزید و بروید! بنابراین تمام نوشته‌های خود را با این استراتژی تولید نکنید. سنگ بنا،‌ لابی ساختمان شماست. مراجعین می‌آیند. کمی آنجا می‌نشینند. با اطلاعات صحبت می‌کنند و اتاق و طبقه‌ی مورد نظر خودشان را انتخاب می‌کنند. یک ساختمان اداری، فقط با لابی و روابط عمومی ساخته نمی‌شود!

bullet-6-dark-greenتجربه‌ی خوبی از حضور کاربر در آن صفحه ایجاد کنید.

هزار شیوه وجود دارد که گوگل و موتورهای جستجو بفهمند که کاربر شما در صفحه‌ی شما حال خوبی دارد یا نه. اینکه چقدر در آن صفحه باقی مانده. اینکه تعداد زیادی از لینک‌های پیشنهاد شده توسط شما در آن صفحه را باز کرده است و اطمینان داشته که شما او را به بیراهه هدایت نمی‌کنید. اینکه دقیقاً متن و مطلب شما با عنوانی که نوشته بودید همخوانی داشته و کاربر شما احساس نکند که فریب خورده است.

منبع:motamem

 

, , , , , ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *