آخرین اخبار : 

فاکتورهای مهم سئو

فاکتورهای مهم سئو

فاکتورهای مهم سئو

مسلماً قوانین وضع شده در الگوریتم های موتورهای جستجوگر موارد بسیاری را شامل می شود که باید آنها را رعایت نمود. در ادامه به عوامل مهم رتبه بندی سایت اشاره می کنیم:

تولید محتوا

محتوای سایت امروزه به یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو تبدیل شده است. در بین سئوکاران اصطلاحی رایج است که می گوید: “محتوا پادشاهی می کند“. گوگل علاقه شدیدی به محتوای تازه و بی همتا دارد.

هر چه مطالب شما علمی تر و دقیق تر یک مسئله را بررسی کنند برای وب سایت شما بهتر است. همین امر سبب می شود که محتوای شما طولانی شود که این خود مزیت بزرگی است چرا که گوگل شما را به عنوان یک مرجع شناسایی می کند و اعتبار بالایی برای وبسایت شما در نظر خواهد گرفت.

لینک سازی

شاید بتوان گفت که لینک سازی مهم ترین فاکتور موثر در سئو است. شاید بپرسید لینک سازی چیست؟ در واقع لینک سازی روندی است که در آن، دیگر وب سایت ها لینک وب سایت شما را درون محتوای قرار می دهند. این عامل چند وجه مثبت برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت.

اول اینکه وقتی وب سایتی به شما لینک می دهد، گوگل وب سایت شما را معتبر می شناسد (زیرا هیچ دلیل دیگری وجود ندارد که فردی لینک خارجی را درون وب سایت خود قرار دهد، مگر آنکه آن وب سایت حاوی مطلبی مهم باشد). حال هرچقدر وب سایتی که به شما لینک می دهد معتبرتر باشد، تاثیر آن بر وب سایت شما بیشتر خواهد بود.

نکته دوم این است که اگر وب سایتی که به شما لینک می دهد معتبر باشد، قطعاً بازدیدکننده بسیاری دارد. به همین دلیل ترافیک بیشتری به وب سایت شما وارد خواهد شد.

نکتۀ سوم، برندسازی است. هنگامی که لینک شما در وب سایت های مختلف وجود داشته باشد، مطمئناً نه تنها گوگل بلکه کاربران اینترنت هم متوجه حضور پررنگ شما خواهند شد. در ادامه روش های ساخت بک لینک را برایتان نام می بریم.

شبکه های اجتماعی

با ظهور شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجوگر وارد مرحله پیچیده تری شدند چرا که پلت فرمی ایجاد شده بود که تقریباً امکانات مهم یک وب سایت را به کاربران ارائه می داد و همچنین به آنها اجازه می داد تا به طور مستقیم با مخاطبان خود در تماس باشند. به این ترتیب موتورهای جستجوگر متوجه شدند که نمی توان شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت.

شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین و توئیتر هم اکنون در سئوی یک وب سایت تاثیر دارند. هر چند تعداد فالوورهای بیشتر در سئو ملاک نیست اما میزان به اشتراک گذاری و تعداد لایک ها می تواند بر روی سئو موثر باشد. همچنین، لینک هایی که از طریق شبکه های اجتماعی ایجاد می شوند مطمئناً بر روی سئو موثر هستند.

توضیحات متا یا Meta Description

در بخش متا دیتای خود توضیحاتی مختصر و مفید از موضوع صفحه وب سایت خود بنویسید. این متا دیتا همان توضیحاتی است که موتورهای جستجوگر در اولین اقدام برای فهمیدن موضوع وب سایت شما بررسی می کنند. سعی کنید در توضیحات متای وب سایت خود از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود استفاده نمایید. این توضیحات به گوگل کمک می کند تا موضوع سایتتان را سریعتر بفهمد.

کدنویسی و قالب وبسایت

شاید باورش کمی سخت باشد. اما قالب وب سایت شما تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئویتان خواهد داشت. قالب وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود تا سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد. هرچه وب سایت شما کند تر باشد، مخاطبان کم تری به آن مراجعه می کنند. بنابراین هر آنچه در وب سایتتان غیر ضروری است را حذف کنید تا سرعت بارگذاری وبسایتتان افزایش یابد. این امر همچنین تاثیر مثبتی بر روی Bounce Rate وب سایت خواهد داشت.

علاوه بر تمیز بودن کد نویسی قالب یک سایت، قالب هر وب سایت باید با موبایل سازگار باشد. به این معنی که وب سایت شما باید برای تمامی صفحات نمایشگر (موبایل، تبلیت، لپ تاپ) به خوبی نمایش داده شود.

خب، موارد ذکر شده در بالا پر اهمیت ترین نکات مهم در رابطه با سئوی یک سایت هستند. هر کدام از این موارد زیر شاخه های بسیاری دارند که در آینده مطالبی را برایشان ارسال خواهیم کرد. نکته قابل توجه این است که وب سایت هایی که در برین سایت ایجاد می شوند همگی برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شده اند. بنابراین شما از بسیاری جهات راحت هستید.

آموزش لینک سازی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، لینک سازی پر اهمیت ترین روش برای بهبود وضعیت وب سایت است. موتورهای جستجوگر نیز مانند انسان ها از طریق لینک ها از یک وب سایت به وب سایت دیگر می روند، درجۀ اهمیت آنها را می فهمند و حتی از ساختار وب سایت مطلع می شوند. بنابراین لینک ها عوامل بسیار مهمی در رتبه بندی وب سایت به شمار می آیند.

روش های مختلفی برای بدست آوردن بک لینک در دیگر وب سایت ها وجود دارد که برخی از آنها را برایتان نام می بریم:

لینک سازی طبیعی

این روش از لینک سازی کاملاً محتوا محور است، به این معنی که مطلب یا خبری که در وب سایت خود منتشر می کنید باید به قدری جذاب، کامل، خلاقانه و بکر باشد تا دیگر وب سایت ها با مطالعۀ آن پی به ارزشمند بودن آن ببرند و آن را به عنوان مطلبی مرجع معرفی کنند. قرار دادن لینک وب سایتی در وب سایتی دیگر به دلیل وجود محتوای غنی، لینک سازی طبیعی نام دارد.

سعی کنید برای تولید محتوای خود وقت بگذارید و بر اساس معیارهای سئو آن را منتشر کنید. محتوای شما می تواند یک مقاله، اینفوگرافیک، ویدئو یا هر چیز دیگری باشد.

وبلاگ نویسی به صورت مهمان

در این روش، شما از چند وب سایت مهم که ترجیحاً در حوزه تجاری شما فعالیت می کنند تقاضا می کنید تا مطلبی از شما را انتشار دهند و یا اجازه دهند خودتان پُستی را به صورت مهمان در وب سایت آنها منتشر نمایید. به این ترتیب شما می توانید با معرفی فعالیت خود در آن مطلب به قسمت های مختلف وب سایت لینک دهید. هر چند همانطور که در بالا گفتیم، اگر مقاله ای که منتشر می کنید واقعاً ارزشمند باشد، وب سایت ها با علاقه آن را منتشر خواهند کرد.

ساخت لینک به روش لینک شکسته

در این روش شما در وب سایت های مرتبط با فعالیت خود به دنبال لینک های خراب (شکسته) می گردید. به این ترتیب با پیدا کردن این لینک ها از صاحب وب سایت تقاضا می کنید که محتوای شما را بخواند و در صورت رضایت آن را جایگزین لینک خراب در وب سایت خود بکند. دقت داشته باشید در این روش حتماً باید مطلبی جامع و کامل را ارائه دهید که صاحبان وب سایت ها نتوانند پیشنهاد شما را رد کنند.

خرید لینک

یکی دیگر از روش های لینک سازی خرید لینک است. علی رغم اینکه گوگل این روش از لینک سازی را تایید نمی کند و در صورت مشاهده وب سایت را مجازات می کند، با این حال در ایران این روش از لینک سازی بسیار رایج است.

در این روش، وب سایت ها در ازای دریافت مبلغی لینک شما را برای مدتی در وب سایت خود قرار می دهند یا مطلبی را منتشر کرده و لینک های مورد نظر شما را به همراه کلمات کلیدی مورد نظرتان در محتوا قرار می دهند.

منبع:barinfekr

, , , , , , ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *