آخرین اخبار : 

سئو و استراتژی بازاریابی

یکی از راههای خیلی خوبی که میتونید باهاش استراتژی بازاریابیتونو تعریف کنید، اینه که خودتون استراتژی سئوتونو بسازید (یا برعکس، میتونید از استراتژی بازاریابی شرکتتون بعنوان پلتفرم تبلیغات سئوتون استفاده کنید). تو یه کتاب بازاریابی خوندم برای اینکه بهتر بتونید استراتژی بازاریابی شرکتتونو تعریف کنید، از خودتون بپرسید: “بازار هدف شما کیه و چطور این بازار هدف رو تعریف می کنید؟” در واقع برای تعریف بازار هدف باید این 3 تا سوال رو بپرسید:

  1. مشخصات جغرافیایی مشتری ایده آلتون چیه؟ مشتریهای شما فقط مردم منطقه خاصی هستن؟
  2. مشخصات جمعیتی مشتری ایده آلتون چیه؟ یعنی شغلشون، اندازه شرکتشون، نوع کارشون، حوزه کارشون، سن، جنسیت، درآمد یا حرفه و …. خصوصیات شخصیتی مشتری ایده آلتون رو بنویسید.
  3. مشخصات روانشناختی مشتری ایده آلتون چیه؟ چطوری فکر می کنن، نیازهاشون چیه، دنبال چی میگردن و از چی احساس رضایت و قدردانی می کنن؟

حالا اینها چه ربطی به سئو داره؟ ما این سوالها رو از مشتری هایی که میخوان براشون سئو انجام بدیم میپرسیم. بازار هدفتون کیه؟ چه خصوصیاتی دارن و از همه مهمتر اینکه چه نیازها، خواسته ها و تمایلاتی دارن و شما چطوری میتونید این ها رو براشون برآورده کنید؟ خیلی وقتا شرکتها ازمون میخوان برای سئو، براشون کلیدواژه هایی رو هدف بگیریم که فقط حرفه ای های صنعت خودشون معنی اون اصطلاح ها رو میدونن. در حالی که کاربرهای نت اصلا معنی اون اصطلاحا رو نمیدونن. اگه شما برید ماهی گیری، و بخواهید یه ماهی بخصوصی بگیرید، باید از طعمه مناسبی استفاده کنید.
در پایان، میتونید از استراتژی فروش/ بازاریابی شرکتتون به عنوان راهی برای شروع سئوی سایتتون استفاده کنید و راجع به بازار هدفتون و مشتری های تازه ای که میتونید جذب کنید اطلاعات بیشتری کسب کنید. اینطوری با یه تیر دو تا هدف میزنید.

منبع:sitedesign.joomir

, ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *