آخرین اخبار : 

نقش استراکچر دیتا در سئو

درباره اهمیت سئو (بهینه سازی موتور جستجو) و اثرش روی ترافیک سایتهای تجاری زیاد نوشته شده. استراکچر دیتا هم به همین اندازه میتونه در موفقیت سایت یه سازمان یا شرکت نقش داشته باشه. منظور از استراکچر دیتا، امکانات مارک آپِ درون-صفحه است تا موتورهای جستجو بهتر اطلاعاتی که روی صفحه سایت نمایش داده میشه رو بشناسن و متعاقبا اون اطلاعات رو تو فهرست بندی نتایج جستجو استفاده کنن.
استراکچر دیتا باعث میشه موتورهای جستجو به درستی سایت رو بشناسن. استراکچر دیتا مستقیما به مارک آپ صفحه سایت HTML اضافه میشه و باعث میشه موتورهای جستجو یه چیزهایی بسازن که بهشون ریچ اسنیپت میگیم. ریچ اسنیپت ها قطعات کوچیک اطلاعات هستن که تو نتایج جستجو ظاهر میشن. استراکچر دیتا هم اطلاعاتیه که کنار سایت نمایش داده میشه. مثلا اگه شما اسم یه فروشگاه خاصی رو سرچ کنید، اسم فروشگاه و یه سری اطلاعات دیگه مثل ساعتهای کاری، آدرس، انواع محصولات و قیمتها براتون ظاهر میشه. این اطلاعاتی که کنار اسم فروشگاه براتون ظاهر شده میتونه خیلی به فهرست بندی نتایج یه شرکت کمک کنه و اونو بهبود ببخشه.
چون استراکچر دیتا از کدهای HTML استفاده می کنه، شاید مدیرهای بعضی از شرکتها ترجیح بدن از یه توسعه دهنده سایت بخوان که براشون این کارو انجام بده. اما میشه از خدمات شرکتهای دیگه، مثل راهنمای مارک آپ استراکچر دیتای گوگل هم استفاده کرد که هم ارزشمنده و هم رایگان. این ابزار مارک آپ به گوگل کمک می کنه که بهتر محتوای سایت رو بشناسه و از این محتوا برای نتایج موتور جستجو استفاده کنه.
با اینکه ابزار استراکچر دیتای گوگل و ابزارهای دیگه میتونن مارک آپ میکرودیتا ایجاد کنن و در سایت بکار ببرن، اما شاید شما به عنوان یه مدیر علاقه ای به نداشته باشید که کارهای سایتتونو خودتون به عهده بگیرید و ترجیح بدید بیشتر وقتتونو صرف رشد و توسعه شرکتتون کنید. اگر اینطور باشه، بهترین کار اینه که از یه شرکت توسعه دهنده سایت بخواهید تو این کار بهتون کمک کنه.

منبع:sitedesign.joomir

, , ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *